Ez most annak a sorozatnak a következő része, amiben ügyfeleinket mutatjuk be. A nem titkolt célunk az, hogy felhívjuk rájuk a figyelmet. És nem elsősorban azért, hogy ezzel nekik segítsünk. Inkább abból a meggyőződésből, hogy ha valaki őket választja, biztosan jól választ.
Aktuális főszereplőnk több szempontból is közel áll hozzánk. Egyrészt régóta ismerjük. Másrészt, éppen egy hajításnyira vagyunk egymástól. Végül, de kicsit sem utolsósorban: nagyon hasonlóak a törekvéseink.
Az Edison Home küldetése az, hogy tevékeny részt vállaljon egy új energiakultúra meghonosításában. Az “új energiakultúra” nagyjából annyit jelent, hogy azt az elektromos áramot, amit felhasználunk, meg is termeljük. Amikor pedig felhasználjuk, azt úgy tesszük, hogy minél kevesebből minél többet hozunk ki.
Kényelem, gazdaságosság, fenntarthatóság
Fodor Lajos, az Edison Home ügyvezetője meggyőződéssel vallja: az új energiakultúra akkor fog működni, ha mindhárom tényező érvényesül. Arról a kényelemről, amit megszoktunk (és amiért megdolgoztunk) nem szívesen mondanánk le. A gazdaságosság (és ennek részeként a kiszámíthatóság) egyre fontosabbá válik. A fenntarthatóságot pedig már nem söpörhetjük a szőnyeg alá.

Erre a hármas kihívásra ad megoldásokat az Edison Home. A fő csapásirányt a napelemes rendszerek és a tárolástechnika adja. Mivel egyre alapértelmezettebb, hogy a háztartásokban megjelenik legalább egy elektromos autó (vagy egy moped, esetleg roller), komoly hangsúlyt kap az otthoni töltéstechnológia is. Emellett pedig most formálódik a fűtéstechnikai és háztartási energiamenedzsment eszközök üzletága.
De miért az Edison Home?
Mondjuk. Az egyik érvünk a korrektségnek és a lelkiismeretességnek az a szintje, ami még manapság sem magától értetődő. Lajos a pénz világából érkezett és jó érzékkel mentette át onnan az egészséges kockaságnak azt a mértékét, amitől a megrendelő határozottan biztonságban érzi magát. A hanyagság, a “jó lesz az úgy is” és az “inkább olcsó legyen, mint tartós” az Edison Home világában ismeretlen attitűdök.
Azt is erős indoknak érezzük, hogy ha valaki Lajossal tárgyal, nem azt fogja hallani, amit hallani akar, hanem azt, amit hallania kell. Akkor is, ha még második hallásra se szimpatikus. Igen, az Edison Home is a megrendeléseiből él. De inkább mondanak nemet, minthogy olyanért fogadjanak el pénzt, amiről tudják, hogy nem lesz jó az ügyfélnek. Régen ezt jellemnek nevezték.
Végső érvként a tevékenység mögött meghúzódó felelősségtudatot muszáj megemlítsük. Lajos számára az Edison Home több puszta vállalkozásnál. Ő nemcsak eladni, szolgáltatni akar. Szemléletet formálni, edukálni is. Hisz abban, hogy tennünk kell és tehetünk is a környezetünk megóvásáért. Mert a klímának, az élővilágnak, a bolygónak valójában csak egyetlen ellensége van: a közöny. Ezért képviseli azt az Edison Home, amit képvisel. Mert ez nemcsak a megrendelőnek jobb. Jobb a jövőnek is.